Heeft u een vraag?

Stel hem hier

Kunnen wij u helpen?

Wij zijn bereikbaar via:

Wilt u liever dat wij bellen?

Of stel hieronder uw vraag:

  •  077-4669050

Particuliere betaal en spaarrekening bij RegioBank

Bij Alterna bieden we de mogelijkheid om een betaal en of spaarrekening te openen bij de RegioBank als particulier.

Voordelen:

  • Bekende gezichten aan de andere kant van de tafel.
  • Dicht bij huis, vaak op fietsafstand.
  • We zijn > 50 uur geopend.
  • Geld storten en opnemen tijdens kantooruren.
  • Geld pinnen kan bij alle pinautomaten in Nederland.
  • Kosteloos gebruik van de app, internetbankieren en de eerste pinpas.

Loop bij ons binnen of bel voor het maken van een afspraak. De koffie staat klaar.

Stappenplan:

  1. Maak een afspraak met ons, of loop binnen tijdens kantooruren.
  2. We voeren de particuliere gegevens in, deze worden direct digitaal ondertekend bij ons op kantoor.
  3. De betaal en spaarrekening wordt direct geopend, rekeningnummer is direct bekend.
  4. Het id bewijs wordt gecontroleerd op het hoofdkantoor van de RegioBank.
  5. Na goedkeuring ID bewijs is de rekening direct te gebruiken, max 1-2 werkdagen na insturen ID bewijs.
  6. De pinpas en internetbankieren worden verstuurd naar de gemachtigde op de rekening.
  7. De pinpas is standaard geblokkeerd, deze is te deblokkeren via antwoordstrook, in de app/internetbankieren of bij ons op kantoor.
  8. Rekening te gebruiken. Duur maximaal 5-7 werkdagen.

Overstappen vanuit andere bank:

We helpen je graag en een overstap gaat vaak probleemloos. Wil je particulier overstappen naar de RegioBank, dat kan middels de overstapservice. De overstapservice zorgt voor een zorgeloze overgang geduurende 13 maanden. In de tussentijd worden de rekeningnummers grotendeels automatisch aangepast. Ook hulp bij het internetbankieren en andere vragen, we zijn er voor onze klanten.

Overstapservice:

Met de overstapservice wordt bedoeld dat 13 maanden lang alle gelden die naar de oude rekening betaald worden automatisch doorgestuurd worden naar de nieuwe betaalrekening bij de RegioBank. Wel zo handig, hierdoor heb je 13 maanden de tijd om overal de nieuwe RegioBank rekeningnummer door te geven maar dat is niet overal nodig.

  • Alle automatische incasso's krijgen vanzelf bercht dat je een nieuw rekeningnnummer hebt en het aanpassen gaat hier vanzelf
  • Alleen de partijen die geld overmaken naar de oude rekening dien je zelf aan te passen. Dit kunnen zijn, loon van de baas, de AOW of het pensioen of mogelijk familieleden/bekenden. Dit gaat 13 maanden goed het dient alleen binnen deze periode geregeld te zijn.
  • We houden dit ook in de gaten na +/- 4 maanden en na 11 maanden, komen we er nog tegen dan melden we ons. 

Welkomstcadeau:

Meestal zijn er acties waardoor je als nieuwe klant een welkomstcadeau ontvangt, vraag hier naar tijdens de afspraak. Dit komt meestal vanzelf ter spraken door één van onze collega's.

Overig:

Houdt er rekening mee dat wij als RegioBank geen briefjes van 500 euro meer mogen accepteren.

Loop eens bij ons binnen, of maak telefonisch een afspraak.